Äntligen är sonens täcke färdigt och fotograferat!

Han har redan sovit under det en vecka.
Batiktyger i orange och grönt som jag köpte av Mia, Surahammar, på syfestivalen sista gången hon hade sin butik där.
Remsorna är 2.5 inch
Vilket härligt vinterväder med riktig pudersnö vi fick idag!
Enklast möjliga kviltning. Här på baksidan av polarfleece.
Fleece känns inte genuint och det blir fult med tiden, men älskat av sonen så det blev det ändå.
Snygg kviltning om jag får säga det själv!
Mönstret kommer ur denna boken.
Mallen var bra, men det blev otroligt mycket spill. En del av spillet sydde jag ihop till kanten av täcket, massor har jag kvar.
---
UTLOTTNING!
Nämnde ju i mitt förra inlägg att jag skulle hålla en utlottning när kvilten var fotad.
I höstas köpte jag en bok som figurerar mycket bland svenska kviltare nu, det finns en grupp som syr denna som en
QAL också. Men jag kände mig inte alls sugen på att sy efter den - trots att den är jättefin med mycket färg och fina beskrivningar och flera förslag på utförande.
Så därför lottar jag nu ut denna bok!
Kanske du är sugen på att sy ikapp QAL-gänget eller bara på att bläddra i en ny och fin bok?
Ta chansen och vinn den hos mig!
Det enda du behöver göra är att lämna en kommentar till detta inlägg och länka hit från din blogg!
En lott för kommentar och en lott för länkning - tala om att du länkar!
Jag skickar även internationellt.
Jag drar en vinnare på lördag 25/1.
Lycka till!
---
Jag måste ju visa Axels gamla täcke också, även om det inte är länge sedan jag gjorde det senast:
Här hittar du hans rymdtäcke.
Ha det skönt, nu när vi äntligen fått lite snö och ljus igen!
Kram Malin