Visar inlägg med etikett Pyssel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pyssel. Visa alla inlägg

söndag 8 december 2013

Andra advent

Idag har jag pysslat med barnen. Ett pepparkakshus blev det, tillslut!








Ha en riktigt bra Lucia-vecka alla!

// Malin

söndag 11 mars 2012

Axel skapar

Måste ju visa vad Axel skapade på sin pärlplatta när Maja påbörjade ytterligare en prinsessa.

En Jedi-kryssare (ur Star Wars -filmerna)

Snacka om olika intressen.

Härligt med olikheter, de är väldigt olika mina barn! Det har de varit från början, märkte skillnaden redan när de låg i magen.
Är det manligt /kvinnligt deras olikheter? Nä, jag tror att det är - Personligt!

Pojkintressen och flickintressen - ja men så måste det väl få vara! Ellerhur?
Jag vill inte påverka mina barns intressen beroende på kön. De leker tillsammans, men med olika sätt att se på saker och med olika intressen. Ska jag styra henne mer mot "pojksaker" och honom mot "flicksaker"? Nä, varför det?

Det är väl väldigt viktigt att de får ha sina egna intressen som de dragits till själva??
Huvudsaken är att de är lika mycket värda, oavsett intressen, åsikter och kön!!


Sedan så vill jag tipsa om ett block som jag hittade en tutorial till idag. Är jättesugen att testa det, men det får bli en annan gång.
Kolla här.

Och så ser jag just nu på Agenda på TV. Förundras över amerikanska väljare i allmänhet och abortmotståndare i synnerhet.

Ska sticka några varv till på min stickning, mönstret finns här.

Sedan måste jag ladda för en tuff vecka.

Natti natti!

torsdag 8 mars 2012

Sjukpyssel

Sjukdomen har sitt grepp om familjen, idag har vi varit tre av fyra hemma. Och även om jag kan se att det nog vänt åt rätt håll nu så var orken sämre idag.

Igår orkade jag sysselsätta dottern (och mig) med lite pyssel under dagen. (Även om det var ALLT jag orkade..)

Först "pärlade" hon med sina rörpärlor. Det blev denna prinsessa;


Sedan sydde vi ett tyg:
Scraps som jag samlat i min gulorange påse fick bli en "scrapskaka". Både jag och dottern har sytt alla möjliga sömmar över detta skräp, det behövs några stycken, så lillan tröttnade efter en stund. Men hon var lite imponerad när det blev klart.
När jag sedan inte kunde sova på kvällen klippte jag ned kakan till dessa:


Idag har vi inte pysslat. Mest torkat rinnande ögon och näsa, spelat lite spel och lekt lite lite, mamman och pappan har haft dålig ork. Sjuka barn orkar leka och hinner lessna rejält på sina föräldrar en sådan här vecka.

Kanske hinner/orkar vi göra något med äggen i morgon? Vi får se..

Malin