Visar inlägg med etikett mugrugs. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett mugrugs. Visa alla inlägg

söndag 30 november 2014

1:a Advent

Maja blev klar med sina mugrugs/fikatabletter till advent!

Ikväll firar vi med lite glögg och pepparkaka!


Stjärnan och hjärtat har hon ritat själv och är så stolt!


Visst har hon blivit fantastiskt duktig på att sy!


Att följa alla kanter med sicksack är inte helt lätt. 


Men det har gått som en dans!

Nu räknar hon på fingrarna först till den 16:e då hon fyller sju år, och sedan såklart till den 24:e då tomten kommer. 


Trevlig advent önskar jag er alla!

Malin










torsdag 20 november 2014

En Skatt i brevlådan!

Härligt ögongodis landade i min brevlåda idag. Scraps i mängder skeppade från Skövde. TACK!
Nu har lilla M och jag lite att plocka med om hon har ro!

I början av veckan var lilla M sjuk. När vi hade ledsnat på bräd- och kortspel tog vi fram lite pyssel. 
Ritade och klippte. 

Strök och klippte lite till..

Det kommer bli fyra fina "mugrugs" lagom till advent och glöggen som jag väntar på. 
Jag är redan lovad att få använda dem!
Lyckliga mig!

Bara November tar slut någon gång!..

Malin