Visar inlägg med etikett Smycken. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Smycken. Visa alla inlägg

söndag 6 november 2011

Syfestivalen Älvsjö

Åkte själv till syfestivalen idag.
Efter knappt en halvtimme där blev jag nerlurad vid ett workshop bord, å se vad jag åstadkom där;
Ett halssmycke i rent silver, gjort i silverlera. Jätteroligt!!
Kanske jag ska gå en kurs i det, det var både enkelt och mycket kul!

Gjorde en del inköp av kläder, bla en ljusgrå kofta/kavaj/jacka av gotländsk ull av Karin. Jag har en röd jacka som jag köpte av henne förra hösten och trivs så bra med!

Så promenerade jag runt lite och kikade på garner och tyger, träffade bekanta och kände mig allmänt nöjd!

Hos Mia hittade jag stort urval av batiker. Sonen har önskat ett täcke i grönt och orange. Så jag kom hem med detta:


En hel del annat fick också följa med hem..

Och när jag kom hem var jag full av inspiration och satte mig och sydde av det nyss inhandlade, från Garn och Tyghörnan. Det ska bli en present, men jag visar ändå:

Jag tänker mig att det är ett pennfack och en liten börs att ha småsaker som annars bara far ikring i handväskan i.

Nu vill jag sy och grejja mera, men plikten kallar i morgon bitti, så..

God natt!
Malin