Svårt att inte bli förälskad i detta mönster.
Visar inlägg med etikett vitt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vitt. Visa alla inlägg
lördag 31 januari 2015
måndag 11 augusti 2014
Scrapbox i vitt
Jag är dunderförkyld. En anledning till att sitta inne och sy!
Gjorde färdigt mitt senast startade projekt.

En box till syprylar att ha på hyllan på kontoret/syrummet.
Nu gäller det bara att maken och jag har tid samtidigt att sätta upp den där hyllan som legat i sin förpackning i drygt ett halvår!..
När jag skulle fotografera såg jag att min favoritkopp stog vid symaskinen, så matchande att den fick vara med på bild.
Har sytt boxar tidigare och gillar dem skarpt! En beskrivning finns hos Amandajean på Crazy mom quilts.
Nöjd med boxen, att få lite sytid och ett projekt som inte drog ut så mycket på tiden!
Många projekt har jag som ligger mer eller mindre halvfärdiga och huvudet är som vanligt fyllt av idéer. Hoppas några av idéerna blir verklighet och att jag blir klar med mina WIP's någon gång.
Saknar någonstans att breda ut mig och mina sysaker, då blir tröskeln så hög till att starta.
Idag ska det visst bli syväder igen efter denna fantastiskt varma sommaren. Därför bjuder jag på en egen SOL idag och hoppas sy några sömmar även idag.
För övrigt längtar jag till första helgen i september när jag ska på mitt första Quiltköping och jag bokat mycket egentid!
// Malin
fredag 25 juli 2014
Jag har sytt!!
fredag 20 juni 2014
Tröjan klar!
Sydde ihop tröjan på flyget.
Virkade halskanten på balkongen kvällen då vi väntade på att vännerna skulle anlända. Idag har jag fäst alla trådarna vid poolkanten.
Ikväll kanske jag får användning av det på någon av restaurangerna vid havet?
Hälsningar från sköna Grekiska övärlden!
Malin
fredag 13 juni 2014
Kanske!!
Lite drygt ett dygn till avresa.
Kanske kan jag bära en ny tröja, kanske får jag göra den klar på vägen?
Natti natti
Malin
torsdag 1 maj 2014
Nytt projekt!
Mer stickning:
Det är säkert mer än 20 år sedan jag stickade en tröja till mig själv.
Linet har en härlig grov struktur och är inte särskilt förlåtande, alla mina ojämna maskor / varv syns tydligt.
Har inte stickat aviga maskor på många år då jag mest stickat strumpor senaste åren innan dess mest lusetröjor till vännernas barn. ( mina egna har inte haft någon..)
Mönstret är april månads gratismönster från Yll och Tyll "Emmalie"
Malin
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










