Visar inlägg med etikett garn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett garn. Visa alla inlägg

lördag 2 augusti 2014

Gul är kul!!


Så roligt med nya garner som jag var så nyfiken på!
Handfärgad ull/ syntet (75/25)


Köpt av Manduzana.
Överraskande mjukt!


Så nyfiken att jag måste starta ny stickning direkt!


Solgul färg, eller snarare äggulegul! Härlig!


Den gamla stickningen som var så spännande förut känns inte lika angelägen längre..
Speciellt sedan jag såg att jag vänt flätorna fel på ett ställe. Det är så besvärligt att "bakåtsticka" så det får vara.. Det har blivit en del av den varan ändå på dessa. 
Gillar flätorna skarpt fortfarande!!



Idag fick det gula projektet följa med till badet. 


Efter badet åt vi våfflor med färska jordgubbar. Mums!

Fortsatt skön sommar på er!

// Malin






fredag 1 augusti 2014

Iiih!

Väntat och väntat på posten denna vecka. 
Idag kom paketet. 

Resten av dagen får nog papperssoreteringen jag håller på med vara!..


Malin

söndag 27 april 2014

OJ!

Skulle jobba lite och råkade "klicka hem" lite mer garn...
Visserligen till ett projekt som jag önskat ett litet tag, men har jag verkligen tid?

Jag har ju ny cykel!


Och ont i rumpan, så jag kanske ska sjunka ner i soffan och sticka lite?...

Efter jag vikt ett berg med tvätt, först...

Trevlig söndagskväll!

Malin

lördag 18 februari 2012

Kväll

Färger jag gillar. Maja sken också upp i åsynen av dem och sa samma som jag brukar säga när hon frågar efter min bästa färg: "Jag tycker om alla färger"
(varit en kort sväng på syfestivalen i Älvsjö i eftermiddag)
Natti.
Malin