tisdag 6 mars 2012

Sjuk sjukare...

Influensan har slagit till. Med hög feber och alla förkylningssymptom.
Tufft att vara ensam hemma med ostimulerad 4-åring då. Stupade isäng redan 18.30.
Men somnade inte ordentligt.
Orkar inte göra något, ögonen orkar inte läsa, öronen inte lyssna men kunde inte komma till ro att sova.
Tillslut hamnade jag i soffan bland garner och stickor. För att bryta tristessen började jag med en liten provlapp med flerfärgsstickning med lyfta maskor.
Köpte en bok om det på syfestivalen.
Jag har inte bestämt om det finns fördelar/nackdelar gentemot det jag är van med. Har du något att upplysa mig om i den frågan??
Nu är jag iallafall supertrött och hoppas få sova hela natten. (Vi är sjuka hela familjen, så vi får väl se hur det går med det.)
Natti natti

4 kommentarer:

  1. Men Malin, här kommer en plattityd;
    -Krya på er!!!
    Vad gäller stickningen så provade jag det för många år sedan, men det blev aldrig någon hit hos mig! Tyckte inte att jag fick till det så att det blev bra nog!
    kram

    SvaraRadera
  2. Den tekniken har jag aldrig provat.
    Hoppas ni kryar på er snabbt, jobbigt när alla är sjuka samtidigt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser supertjusigt (och svårt) ut! Stickning är verkligen inte min grej, gillar mycket bättre att sy! :-)
    Hoppas ni alla kryar på er snart! Kram!

    SvaraRadera
  4. Det skulle jag vilja pröva på!
    Krya på Er allihop.
    kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin