onsdag 13 juni 2012

Quilt-along för nybörjare

Nu känner jag mig kanske inte som en nybörjare längre, började trots allt på mitt första täcke 1991...
Men jag hittade en länk häromdagen och tänkte att det kanske skulle kunna vara något för min unga sy-kompis så jag tipsade henne.
Nu har hon bestämt sig att prova, trots ovana med inch-mått osv.
Och då kan ju inte jag vara sämre?
Block 1:

Då har jag möjlighet att följa min sykompis på resan och så kan jag bli av med gamla tyger som har legat här alltför länge.
Vi får se vart resan bär av! (och om vi kommer i mål?)
Jag har redan upptäckt en sak: Det är sällan jag använder så stora lappar och gör så stora block! (Lapparna är 4 1/2")

God Natt från Vallentuna!

Malin


1 kommentar:

  1. Nu såg jag att det kommit in ett block till och det har jag inte sytt. kanske skulle hänga med på detta!
    Tack för länken!
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin