torsdag 29 januari 2015

Fjällstickning

Är i härliga Härjedalen och åker skidor. 
På kvällarna stickar jag lite om jag orkar. 
Dessa blev färdiga igårkväll. 

Ett par Hemione's Everyday Socks, med ett härligt ytmönster på. 
Lite stora på mig, men tror de kommer sitta perfekt på mottagaren. 

Fäste trådarna på dessa tofflor häromkvällen också:
De blev klara i höstas innan jag fick ont i hand och arm, har tom använt dem en del trots lösa ändar.. Men NU  de klara på riktigt.

Har handsömnadsprojekt med mig också, men det ligger längst ner i min kasse, började på ett par nya sockor istället..

Ikväll har Maja och jag åkt kvällsåkning i backen efter att även ha åkt hela dagen, så nu kanske det inte blir något handarbete alls.

/ Malin




3 kommentarer:

  1. Ser du hur jag bugar mig av vördnad??;-)
    Vilka läckra strumpor och de där tofflorna, bara så häftiga!

    Ha det så gott i backarna!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Härliga sockor och tofflor.
    Ta´t lugnt, inga brutna armar eller ben :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Härliga tofflor och sockor, ta det lugnt i backen.

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin