söndag 6 november 2011

Syfestivalen Älvsjö

Åkte själv till syfestivalen idag.
Efter knappt en halvtimme där blev jag nerlurad vid ett workshop bord, å se vad jag åstadkom där;
Ett halssmycke i rent silver, gjort i silverlera. Jätteroligt!!
Kanske jag ska gå en kurs i det, det var både enkelt och mycket kul!

Gjorde en del inköp av kläder, bla en ljusgrå kofta/kavaj/jacka av gotländsk ull av Karin. Jag har en röd jacka som jag köpte av henne förra hösten och trivs så bra med!

Så promenerade jag runt lite och kikade på garner och tyger, träffade bekanta och kände mig allmänt nöjd!

Hos Mia hittade jag stort urval av batiker. Sonen har önskat ett täcke i grönt och orange. Så jag kom hem med detta:


En hel del annat fick också följa med hem..

Och när jag kom hem var jag full av inspiration och satte mig och sydde av det nyss inhandlade, från Garn och Tyghörnan. Det ska bli en present, men jag visar ändå:

Jag tänker mig att det är ett pennfack och en liten börs att ha småsaker som annars bara far ikring i handväskan i.

Nu vill jag sy och grejja mera, men plikten kallar i morgon bitti, så..

God natt!
Malin

6 kommentarer:

  1. Läckert halsband och bara så fiiiina nessar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du kom över på symässan. Halsbandet var jättesnyggt, det ser ut som om där är quiltmönster på det. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga tyger du köpt. Nessen och pennfacket blev supersöta.

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt smycke!!!
    Älskar silver och grejar gärna själv med det om inspirationen finnes!
    Fattar inte att du orkade sätta dig och sy efter mässbesök! Bra jobbat!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint halsband du gjort. Kul och så fina tyger du köpt.Nessarna är superfina tycker ELisabet i Järfälla

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin